Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Bramy i słupy sygnalizacyjne – jakie są ich najważniejsze rodzaje

Współczesna infrastruktura drogowa składa się z duże ilości różnych elementów. Oprócz samych jezdni dla samochodów oraz chodników obok nich niezwykle istotne będzie również całe wyposażenie dodatkowe, którego często nie dostrzega się nawet. Dotyczy to chociażby sygnalizacji świetlnej i znaków, które wykorzystywane są do sterowania samochodowym ruchem. Szczególnie sygnalizacja spełnia bardzo ważną rolę, ponieważ bez niej we wszystkich ruchliwych miejscach na skrzyżowaniach zapanowałby całkowity chaos. Ale o ile każdy z kierowców doskonale zna sygnalizatory świetlne, to już temu, na czym są one umieszczone już się raczej uwagi nie zwraca. A to tak naprawdę również ważny element wyposażenia dróg, od którego przecież bardzo dużo zależy.

Na przykład w temacie zapewnienia bezpieczeństwa. Takie sygnalizatory ważyć mogą nawet kilkanaście kilogramów, dlatego niezwykle istotne będzie ich odpowiednie zamocowanie, tak żeby nic się nie stało podczas porywistych wiatrów. Przeważnie wykorzystywane są do tego rozmaite słupy, na jakich się przykręca systemy sygnalizatorów, jak również i różne inne elementy. Często są instalowane przykładowo tablice elektroniczne, znaki drogowe, kamery czy rozmaite czujniki. To dodatkowo zwiększa obciążenia, na co muszą zwrócić uwagę projektanci.

Nowoczesne słupy sygnalizacyjne wykonywane są najczęściej z wytrzymałej, mocnej stali, zabezpiecza się je dobrze przed działaniem niekorzystnych czynników pogodowych. Przy drogach o małym natężeniu ruchu w wielu przypadkach wykorzystuje się jedynie pojedynczy słup, do jakiego zostaje przykręcony element ze światłami. Jeżeli droga jest szersza, to na słupie mogą się pojawić dodatkowe ramiona w poziomie, z możliwością regulacji ich położenia. Pozwala to montować światła centralnie nad każdym pasem, przez co oznakowanie świetlne będzie bardzo jednoznaczne dla kierowców. Przy kilku pasach często znacznie lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, z kolei one składają się z dwóch pionowych słupów z każdej strony ulicy i poziomej poprzeczki.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.